استفاده از چه ابزار هایی سود آوری بیشتری در ترید ارز دیجیتال دارد؟

استفاده از چه ابزار هایی سود آوری بیشتری در ترید ارز دیجیتال دارد؟

مهم ترین ابزار های ترید ارز دیجیتال کدامند؟

انجام هر کاری، نیاز به ابزار کار دارد؛ در بازار ارز دیجیتال پلتفرم ها و سایت ها، ابزارهای ترید ارز دیجیتال معامله گران هستند. با ورود به دنیای کریپتوکارنسی با حجم زیادی از ابزار های ترید ارز دیجیتال مواجه می شوید که برخی از آن ها کمک کننده هستند. اما تعدادی از آن ها نه تنها مفید نیستند و وقت شما را می گیرند، بلکه گمراه کننده هم هستند.

شناخت ابزارهای مفید و یادگیری نحوه استفاده از آن ها، به تحلیل گران و معامله گران بازار ارز دیجیتال کمک می کند، تا فرصت های خوب معاملاتی را پیدا کنند. در ادامه همراه ما باشید تا تعدادی از مهم ترین ابزار های ترید ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

پلتفرم صرافی مهم ترین ابزار ترید ارز دیجیتال

اولین و ضروری ترین ابزار برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال پلتفرم صرافی است. صرافی های ارز دیجیتال به دو دسته صرافی متمرکز و صرافی غیر متمرکز تقسیم می شوند. برای معامله گران ایرانی صرافی های متمرکز به دو دسته صرافی های ایرانی و صرافی های بین المللی تقسیم می شوند. در زمان نگارش این مطلب، هنوز صرافی غیر متمرکزی که ایرانی بودن آن مشخص شده باشد ارائه نشده است. با کمی تحقیق شما می توانید یکی از معتبرترین صرافی های ایرانی را برای معاملاتتان انتخاب کنید. در صورتی که تصمیم دارید در اکسچنج های بین المللی فعالیت کنید، حتما از قبل تحقیق کنید که صرافی مورد نظر کاربران ایرانی را تحریم نکرده باشد.

خدمات صرافی ها به خرید و فروش ارزها محدود نیست. اکثر صرافی ها خدمات جانبی را نیز به کاربرانشان ارائه می دهند. خدماتی همچون ارائه ایردراپ، وام ارز دیجیتال، امکان استیکینگ ارز و… از خدمات صرافی های معتبر و بزرگ هستند.

معتبرترین صرافی های ایرانی و خارجی

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال یکی دیگر از ابزارهای لازم برای سرمایه گذاران و فعالان بازار کریپتوکارنسی است. کیف پول ها انواع مختلفی دارند؛ کیف پول های سخت افزاری، نرم افزاری و کیف پول های تحت وب از کاربردی ترین والت ها هستند. اکثر کیف پول های نرم افزاری و تحت وب رایگان هستند اما برای تهیه کیف پول های سخت افزاری که بالاترین درصد امنیت را دارند، باید هزینه بپردازید.

نگهداری میزان ارز بسیار زیاد در کیف پول صرافی اصلا کار منطقی نیست. چرا که امکان هک شدن کیف پول صرافی وجود دارد. از طرفی در دسترس بودن ارزها باعث می شود که تحت تاثیر هیجانات بازار، معاملات خود را قبل از رسیدن به تارگت ببندید. اگر ارزی را برای سرمایه گذاری بلند مدت خریداری کرده اید، آن را به کیف پول تان منتقل کنید. فقط میزانی از دارایی را در کیف پول نگه دارید که قصد معامله آن را دارید.

از دیگر کاربردهای مهم کیف پول های نرم افزاری و تحت وب می توان به اتصال به صرافی غیر متمرکز اشاره کرد. صرافی های غیرمتمرکز دارایی شما را در اختیار نمی گیرند. برای اینکه بتوانید معامله ای انجام دهید، باید کیف پول نرم افزاری خود را به صرافی غیر متمرکز متصل کنید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

ابزار جهت بررسی اخبار بازار کریپتوکارنسی

اخبار در رشد و ریزش قیمت ارزها و ایجاد روندهای جدید قیمتی تاثیر بسزایی دارند. از آنجایی که امروزه در فضای اینترنت، منابع زیادی از جمله وب سایت ها و شبکه های اجتماعی اخبار را نشر و بازنشر می کنند، پیدا کردن منبع مطمئن برای بررسی اخبار اهمیت ویژه ای دارد. برای بررسی سریع وضعیت بازار و مطالعه جدیدترین خبرهایی که در بازار رمز ارز تاثیر می گذارند، می توانید به وب سایت هایی همچون CoinTelegraph و CryptoPanic مراجعه کنید.

بررسی اخبار بازار کریپتوکارنسی

 ابزار تحلیل نمودار از مهم ترین ابزار های ترید ارز دیجیتال

نمودارهای قیمتی عضو جدانشدنی از روند کاری تریدرها می باشند. تحلیل تکنیکال به دیدگاه تحلیل قیمت های بازار گفته می شود. عده ای برای پیش بینی آینده قیمت از روش تحلیل الگوها استفاده می کنند و عده ای دیگر به تحلیل پرایس اکشن علاقه دارند. هزاران استراتژی تحلیلی وجود دارد؛ اما همه این استراتژی ها با بررسی روند قیمتی قابل بررسی هستند.

تقریبا تمام صرافی ها، برای ارزهایی که پشتیبانی می کنند، نمودار قیمتی آن ارز را نیز ارائه می دهند. اما تریدرها ترجیح می دهند از پلتفرم جامع تری نسبت به صرافی ها استفاده کنند. وب سایت TradingView نمودارهای معاملاتی زنده را برای ارزهای دیجیتال، جفت ارزها و سهام ارائه می دهد و از بهترین ابزارهای معامله روزانه است. اغلب معامله گران از Tradingview به عنوان ابزار اصلی ارزهای دیجیتال برای بررسی نمودار استفاده می کنند.

ابزار بررسی اطلاعات ارزها

اگر بخواهیم یک سایت مرجع برای بازار کریپتوکارنسی معرفی کنیم، آن سایت کوین مارکت کپ است. Coinmarketcap پراستفاده ترین سایت در بازار برای بررسی قیمت، حجم و عرضه توکن ها است. این سایت اطلاعات کاملی در خصوص تاریخچه کوین ها به شما ارائه می دهد. در سایت Coinmarketcap می توانید مارکت کپ یا تسلط هر ارز بر بازار را ببینید و جایگاه هر ارز در بازار کریپتوکارنسی را نسبت به سایر ارزها بررسی کنید. همچنین لینک وایت پیپر اکثر ارزها در صفحه اختصاصی ارز در کوین مارکت کپ ارائه شده است. بنابراین اگر می خواهید به یک منبع مطمئن برای بررسی وایت پیپر ارزها دسترسی داشته باشید، این سایت گزینه خوبی است.

یکی دیگر از سایت های خوب برای بررسی وضعیت ارزها، OnchainFX است. این سایت اطلاعات بیش تری نسبت به آنچه کوین مارکت کپ ارائه می دهد در اختیارتان قرار می دهد.

سایت کوین مارکت کپ

تقویم اقتصادی بازار کریپتوکارنسی

همه روزه اتفاق های بسیاری در دنیای کریپتوکارنسی رخ می دهد و پیگیری همه این اتفاقات برای سرمایه گذاری سخت است. بررسی ایردراپ ها، هاردفورک ها و پروژه های جدید باید در برنامه هر سرمایه گذاری باشد. داشتن یک تقویم جامع می تواند به شما در رسیدن به هدف مورد نظرتان کمک کند.

CoinMarketCal.com یک تقویم بسیار عالی از رویدادهای دنیای کریپتوکارنسی است. تمامی اتفاق های مربوط به کوین مورد نظر خود را می توانید در این تقویم پیدا کنید. این ابزار یک تقویم اقتصادی برای بازار کریپتوکارنسی است که متمرکز بر شواهد است. با استفاده از این ابزار در مورد راه اندازی شبکه های اصلی و آزمایشی کوین ها اطلاعات خواهید داشت و در جریان ایردراپ ها و دیگر ویژگی های جدید پروژه ها قرار خواهید گرفت.

Coindar یکی دیگر از تقویم هایاقتصادی مطرح در بازار ارز دیجیتال است و به شما این امکان را می دهد تا رویدادهای مهمی را که در شرف وقوع هستند را بررسی کنید.

جستجوگرهای شبکه

اگر می خواهید رسیدی از تراکنش هایتان در فضای بلاکچین داشته باشید، باید از سایت های جستجوگر شبکه (Block Expelorer) همچون Blockchain.com استفاده کنید. جستجوگر شبکه یک رابط کاربری است که به شما امکان می دهد با بلاک چین ها تعامل داشته باشید و داده های تراکنش را در یک شبکه مشاهده کنید. با وارد کردن شناسه تراکنش، وضعیت آن تراکنش قابل بررسی است.

ربات های معاملاتی و اندیکاتورها از ابزار های کمک کننده ترید ارز دیجیتال

در صورتی که به یک استراتژی خوش بازده همانند اندیکاتورهای از پیش طراحی شده ترید رسیده اید، می توانید استراتژی معاملاتی تان را به صورت ربات معاملاتی در بیاورید. با این کار فرصت های ورود بیش تری به دست می آورید. همچنین دیگر نیاز نیست کل روز خود را صرف تحلیل نمودارهای مختلف کنید.

اندیکاتورهای تریدینگ‌ویو بر اساس الگوریتمی که دارد، بازار را آنالیز می کند و فرصت های ورود مناسب را اعلام می کند. برخی اندیکاتور ها حتی امکان باز کردن معامله، مدیریت معامله و بستن معامله را نیز دارند.

اندیکاتورهای تریدینگ‌ویو

نمای بازار

اگر می خواهید یک نمای کلی از وضعیت بازار جلوی دیدتان باشد، می توانید از سایت coin360.com استفاده کنید. این وب سایت مشابه تابلوی بورس، وضعیت مثبت یا منفی بودن ارزهای دیجیتال را نمایش می دهد. همچنین درصد تغییرات قیمتی هر ارز را در این سایت می توانید مشاهده کنید.

سایت coin360

بررسی احساسات بازار

شاخص ترس و طمع، ابزاری است که با آن می توانید احساسات غالب بر بازار را بررسی کنید. هرچقدر میزان فروش بیت کوین و سایر ارزها بیش تر شود، این شاخص به سمت ترس بیش تر میل می کند. هرچقدر عدد شاخص بیش تر باشد، نشان دهنده بیش تر شدن طمع معامله گران است.

با استفاده از این شاخص می توانید دید بهتری نسبت به زمان ورود یا خروج از بازار پیدا کنید. همچنین بررسی این شاخص به شما در پیش بینی ادامه دار بودن روند یا تغییر روند کمک می کند.

شاخص ترس و طمع

سخن پایانی

فعالان بازار ارزهای دیجیتال از روش ها و ابزارهای گوناگونی برای تحلیل این بازار استفاده می کنند. بدون دیدن  آموزش ترید ارز دیجیتال , شروع معامله فرآیندی مخاطره‌آمیز است و با توجه به اشتباهات بسیاری که کاربران تازه‌وارد و حتی حرفه‌ای انجام می‌دهند، هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. مثل هر نوع معامله دیگر، صبر و احتیاط و درک از بازار در این مسیر کمک بسیار زیادی به کاربران می‌کنند. بلاک چین مسئولیت مراقبت از دارایی را بر عهده سرمایه گذار می‌گذارد، بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع سرمایه گذاری، به اندازه کافی برای درک جنبه‌های مختلف بازار زمان بگذارید و از اشتباهات گذشتگان درس بگیرید.

بیت بورس ارائه دهنده تخصصی ترین اندیکاتور های ترید و آموزش های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال همراه شما تا موفقیت.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید